Content Marketing Strategie
Ontvang tips voor jouw content- en social mediastrategie. Inspiratie en humor gegarandeerd.
CADEAUTJE: mijn e-book "Daarom werkt jouw contentstrategie niet, suffie"
No worries, ik mail je alleen als ik echt iets waardevols wil delen en je kunt je ieder moment uitschrijven :)
Waarom slaat jouw content niet altijd aan? Omdat Instagram/Facebook/LinkedIn jouw grootste criticus is? Is het de schuld van dat stomme algoritme?
Think again. Het zijn je volgers!
Voordat jullie je toortsen en spitsvorken erbij pakken: lees deze blog met een dikke knipoog 😉
Post jij over een nieuwe blog met alleen de titel en een linkje? Gaan ze echt niet op klikken. Moeten ze jou een DM (direct message) sturen voor meer informatie? Ja doei, deel je info maar hier!
Jouw volgers zijn met een reden op het social media, daar gaan ze niet zomaar vandaan. Tenzij je een onweerstaanbare reden publiceert om de app te verlaten.
Daarbij is Instagram bijvoorbeeld hier niet zo’n fan van. Links in posts zijn niet clickable en de ‘swipe up’functie in de stories is pas beschikbaar als je minimaal 10.000 volgers hebt.
Geef zoveel mogelijk in jouw posts. Nieuwe blog? Deel de samenvatting. Evenement of aanbod? Plaats de belangrijkste info (zoals wáár en wannéér het is!). Maak de drempel zo laag mogelijk om alle content op te kunnen nemen.
‘Hebben jullie een vraag voor mij?’ Geloof me, zolang jij geen influencer bent, krijg jij weinig tot geen antwoorden. Of vragen, in dit geval. Stel gesloten vragen. Indien mogelijk, geef opties, a of b. Geef een richting van een antwoord.
Content wordt vluchtig opgenomen en als het de lezer moeite kost om een antwoord te formuleren, ben je ze kwijt.
Geef daarbij de lezer de kans om haar mening te geven of iets over haarzelf te vertellen. We praten graag over onszelf, dat is menselijk. Het is ook een kans om jouw volgers beter te leren kennen en een dialoog te starten.
Plus, als ze jou niet kennen, is de kans klein dat ze jóu vragen gaan stellen. Keihard, I know. Zodra jouw bereik wat groter is en jij je strepen hebt verdiend, kun jij wat meer open vragen stellen!
Jouw teksten worden vrijwel altijd scannend gelezen. Moeten jouw volgers zich door een hele lap tekst worstelen bij jouw posts? Daar gaan je lezers! 🙋🏻♀️
Presenteer je posts/blogs in hapklare stukken door tussenkopjes en witregels te plaatsen.
Heb jij een post met een nietszeggende titel? Scrollen ze zo door. Hufters. De titel van jouw blog of post moet meteen antwoord geven op de belangrijkste vraag van jouw volgers: what’s in it for me?
We scrollen door totdat onze aandacht wordt getrokken. Posts beginnen met een weinig zeggende keyword of waarin je meteen midden in een verhaal begint, zijn niet de manieren om jouw lezers te verleiden door te lezen. Stel een vraag, maak een statement of schrijf een prikkelende titel.
Je kunt de meest waardevolle content delen, maar nog groeit jouw volgersaantal veel te traag. Maak zelf de connectie door jouw doelgroep te volgen en op hen te reageren.
Het heet niet voor niets social media. Het is een verzameling van platforms waarin mensen zich interactief willen gedragen. Je kunt wel als een bron van inspiratie fungeren, maar alleen als je echt een flink volgersaantal hebt opgebouwd.
Steek tijd in een connectie met de personen in jouw doelgroep maken door hen te volgen en op hen te reageren. Je zult zien dat de ander sneller geneigd is om op jouw volgende post te reageren.
Nieuwe volgers of klanten komen niet zomaar naar je toe. Neem zelf het initiatief door aan de hand van een antwoord op jouw post/poll/story een persoonlijk berichtje te sturen. Steek oprechte interesse in de ander.
Uiteraard zeg ik dit allemaal met een knipoog, niet om jouw volgers te bekritiseren. Deze trekjes zijn menselijk en hebben jij en ik ook. We zijn snel verveeld, willen alles, nu meteen en zo makkelijk mogelijk.
Het aanbod is groot genoeg voor jouw volgers om kritisch te zijn. Dus maak jouw content zo laagdrempelig mogelijk. Geef je volgers de kans over zichzelf te praten en maak het makkelijk om te antwoorden.
Heeft iemand nog een vraag voor mij? Stuur me een DM of klik op de link in mijn bio.
Geintje, natuurlijk.
Ben jij al een tijdje bezig met social media voor jouw onderneming, maar groeit jouw bereik langzaam, heb je weinig interactie en zijn de nieuwe klanten nog ver te zoeken?
Iedere maand ga ik met 5 ondernemers in gesprek over hun contentstrategie. Tijdens een sessie van 30 minuten geef ik heb 3 concrete tips op hun huidige strategie, waarmee ze direct aan de slag kunnen.
Klinkt dit wat voor jou?
Meld je dan nu aan via deze pagina. Aan de hand van jouw aanvraag beoordeel ik of ik jou verder kan helpen en plan ik met jou een bel- of Skype-afspraak in!
Ontvang tips voor jouw content- en social mediastrategie. Inspiratie en humor gegarandeerd.
Daarbij krijg je gratis en voor nada mijn e-book: Daarom werkt jouw contentstrategie niet, suffie
No worries, je kunt je ieder moment uitschrijven ;)
Deze website maakt gebruik van cookies om de diensten en functies aan te kunnen bieden en de gebruikservaring te verbeteren. Bekijk hier de privacyverklaring.
Schrijf je in voor meer tips voor jouw content- en social mediastrategie. Inspiratie en humor gegarandeerd.
No worries, ik mail je alleen als ik echt iets waardevols wil delen (2-3x per maand) en je kunt je ieder moment uitschrijven :)
Ik heb een hoop kunnen leren van je blog, dank je wel!
Dankjewel voor je compliment, leuk om te horen 🙂