fbpx

LOTS OF SUPERGAVE CONTENT-TIPS

Ontvang tips voor jouw content- en social mediastrategie. Inspiratie en humor gegarandeerd.

CADEAUTJE: mijn e-book "Daarom werkt jouw contentstrategie niet, suffie"

No worries, ik mail je alleen als ik echt iets waardevols wil delen en je kunt je ieder moment uitschrijven :)

ALGEMENE VOORWAARDEN Lots of Marketing

Definities

  1. Lots of Marketing: Lots of Marketing, gevestigd te Valkenburg onder KvK nr. 71536736.
  2. Klant: degene met wie Lots of Marketing een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Lots of Marketing en klant samen.
  4. Consument: een klant die tevens een individu is en die als privé persoon handelt.

 

Toepasselijkheid algemene voorwaarden

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Lots of Marketing.  
  2. Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk zijn overeengekomen.
  3. Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van de klant of van derden uitdrukkelijk uit.

Prijzen

  1. Alle prijzen die Lots of Marketing hanteert zijn in euro’s, zijn exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.
  2.  
  3. Alle prijzen op die Lots of Marketing hanteert voor zijn producten of diensten, op zijn website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Lots of Marketing te allen tijde wijzigen. 
  4. Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Lots of Marketing niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  5.  
  6. De consument heeft het recht om een overeenkomst te ontbinden als gevolg van een prijsverhoging zoals bedoeld in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
  7. De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door Lots of Marketing vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
  8. De prijs wordt berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van Lots of Marketing, geldend voor de periode waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
  9.  
  10. Indien partijen voor een dienstverlening door Lots of Marketing een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
  11. Lots of Marketing is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
  12.  
  13. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient Lots of Marketing de klant tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is.
  14. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel van de opdracht te laten vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
  15. Lots of Marketing heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
  16.  
  17. Voorafgaand aan de ingang ervan zal Lots of Marketing prijsaanpassingen meedelen aan de klant. De consument heeft het recht om de overeenkomst met Lots of Marketing op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.
  18.  

Betalingen en betalingstermijn

  1. Lots of Marketing mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het overeengekomen bedrag verlangen. 
  2. De klant dient betalingen achteraf binnen 7 dagen na levering van het product te hebben voldaan.
  3.  
  4. Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de klant het overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan, hij van rechtswege in verzuim en in gebreke is, zonder dat Lots of Marketing de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in gebreke hoeft te stellen. 
  5.  
  6. Lots of Marketing behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van onmiddellijke betaling danwel een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
  7.  

Gevolgen niet tijdig betalen

  1. Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is Lots of Marketing gerechtigd een rente van 1% per maand in rekening te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding verschuldigd aan Lots of Marketing. 
  3.  
  4. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  5. Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag Lots of Marketing zijn verplichtingen opschorten totdat de klant aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan. 
  6.  
  7. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de klant, zijn de vorderingen van Lots of Marketing op de klant onmiddellijk opeisbaar. 
  8. Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Lots of Marketing, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan Lots of Marketing te betalen. 
  9.  

Recht van reclame 

  1. Zodra de klant in verzuim is, is Lots of Marketing gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten aanzien van de onbetaalde aan de klant geleverde producten.
  2. Lots of Marketing roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische mededeling.
  3.  
  4. Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de producten waar dit recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan Lots of Marketing, tenzij partijen hierover andere afspraken maken. 
  5.  
  6. De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.
  7.  

Opschortingsrecht

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.

Retentierecht 

  1. Lots of Marketing kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant onder zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien van Lots of Marketing heeft voldaan, tenzij de klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld. 
  2.  
  3. De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog betalingen verschuldigd is aan Lots of Marketing.
  4. Lots of Marketing is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.
  5.  

Verrekening

Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan Lots of Marketing te verrekenen met een vordering op Lots of Marketing. 

Eigendomsvoorbehoud 

  1. Lots of Marketing blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan aan al zijn betalingsverplichtingen ten aanzien van Lots of Marketing op grond van wat voor met Lots of Marketing gesloten overeenkomst dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
  2. Tot die tijd kan Lots of Marketing zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen. 
  3. Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of anderszins bezwaren. 
  4. Indien Lots of Marketing een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als ontbonden en heeft Lots of Marketing het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.
  5.  

Levering  

  1. Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
  2. Levering vindt plaats bij Lots of Marketing, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
  3. Levering van online bestelde producten vinden online plaats. 
  4. Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft Lots of Marketing het recht om zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. 
  5. Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een verlate levering niet aan Lots of Marketing kan tegenwerpen.
  6.  

Levertijd 

  1. De door Lots of Marketing opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een (elektronische bevestiging) heeft gekregen van Lots of Marketing.
  3.  
  4. Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht om de overeenkomst te ontbinden, tenzij Lots of Marketing niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand kan leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.
  5.  

Garantie

  1. Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Lots of Marketing enkel inspanningsverplichtingen, geen resultaatsverplichtingen. 
  2. De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt door ondeugdelijk(e) fabricage, constructie of materiaal. 
  3.  
  4. De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van ongevallen, aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant, alsmede wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
  5. Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst neemt. 
  6.  

Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Lots of Marketing voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. Lots of Marketing heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten verrichten door derden.
  3.  
  4. De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het eventueel afgesproken voorschot door de klant. 
  5. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat Lots of Marketing tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  6. Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat Lots of Marketing tijdig kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de klant.  
  7.  

Informatieverstrekking door de klant 

  1. De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Lots of Marketing.  
  2. De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
  3. Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert Lots of Marketing de betreffende bescheiden. 
  4. Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Lots of Marketingredelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
  5.  

Duur van de overeenkomst 

  1. De overeenkomst tussen Lots of Marketing en de klant wordt aangegaan voor de duur van 3Maanden, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  2. Indien een overeenkomst voor bepaalde tijd is aangegaan, dan wordt deze na afloop van de termijn stilzwijgend omgezet in een overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand dan eindigt de overeenkomst van rechtswege.
  3. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde werk­zaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij over­schrijding van deze termijn moet de klant Lots of Marketing schriftelijk in gebreke stellen.
  4.  

Intellectueel eigendom 

  1. Lots of Marketing behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen­recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen. 
  2.  
  3. De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Lots of Marketing (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.
  4.  

Boetebeding

  1. Indien de klant het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over intellectueel eigendom overtreedt, dan verbeurt hij ten behoeve van Lots of Marketing een onmiddellijk opeisbare boete van € 5.000 voor elke overtreding en daarnaast een bedrag van 5% van het hierboven genoemde bedrag voor elke dag dat die overtreding voortduurt. 
  2. Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure nodig. Ook hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade. 
  3. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de overige rechten van Lots of Marketing waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.
  4.  

Vrijwaring

De klant vrijwaart Lots of Marketing tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door Lots of Marketing geleverde producten en/of diensten. 

Klachten

  1. De klant dient een door Lots of Marketing geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs van de overeenkomst mocht verwachten, dan dient de klant Lots of Marketing daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder geval binnen 1 maand na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen. 
  3.  
  4. Consumenten dienen Lots of Marketing uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen hiervan op de hoogte te stellen.
  5. De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Lots of Marketing in staat is hierop adequaat te reageren. 
  6. De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen partijen.
  7.  
  8. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet toe leiden dat Lots of Marketing gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
  9.  

Ingebrekestelling

  1. De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan Lots of Marketing.
  2. Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling Lots of Marketing ook daadwerkelijk (tijdig) bereikt. 
  3.  

Hoofdelijke aansprakelijkheid klant

Als Lots of Marketing een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor de volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan Lots of Marketing verschuldigd zijn. 

Aansprakelijkheid Lots of Marketing

  1. Lots of Marketing is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor zover die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.  
  2. Indien Lots of Marketing aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor directe schade die voortvloeit uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
  3. Lots of Marketing is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade aan derden.
  4.  
  5. Indien Lots of Marketing aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  6.  
  7. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of (gedeeltelijke) ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.

 

Vervaltermijn

Elk recht van de klant op schadevergoeding van Lots of Marketing vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

Recht op ontbinding

  1. De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer Lots of Marketing toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de ontbinding niet rechtvaardigt. 
  2.  
  3. Is de nakoming van de verplichtingen door Lots of Marketing niet blijvend of tijdelijk onmogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Lots of Marketing in verzuim is. 
  4. Lots of Marketing heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, danwel indien Lots of Marketing kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet behoorlijk zal kunnen nakomen. 
  5.  

Overmacht

  1. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van Lots of Marketing in de nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan Lots of Marketing kan worden toegerekend in een van de wil van Lots of Marketing onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen ten aanzien van de klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in redelijk­heid niet van Lots of Marketing kan worden verlangd. 
  2.  
  3. Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook – doch niet uitsluitend – gerekend: noodtoestand (zoals burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van toeleveranciers, bezorgers of andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen; computer­virussen, stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en werkonderbrekingen. 
  4.  
  5. Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Lots of Marketing 1 of meer verplichtingen naar de klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Lots of Marketing er weer aan kan voldoen. 
  6.  
  7. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie tenminste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen beide partijen de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden. 
  8. Lots of Marketing is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet als het als gevolg van de overmachttoestand enig voordeel geniet.
  9.  

Wijziging van de overeenkomst 

Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

Wijziging algemene voorwaarden

  1. Lots of Marketing is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd. 
  3. Grote inhoudelijke wijzigingen zal Lots of Marketing zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
  4. Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen. 
  5.  

Overgang van rechten

  1. Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van Lots of Marketing. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek. 
  3.  

Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Lots of Marketing bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
  3.  

Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing. 
  2. De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Lots of Marketing is gevestigd/ praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.

Opgesteld op 27 mei 2019.

Deze website maakt gebruik van cookies om de diensten en functies aan te kunnen bieden en de gebruikservaring te verbeteren. Bekijk hier de privacyverklaring.